09:13 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت صنعت

حمایت های واقعی از تولید با لغو قیمت گذاری رقم می خورد
اجرای طرح لغو قیمت گذاری های دستوری ضمن جلوگیری از کاهش تولیدات داخلی، بستر را برای اشتغال و ثبات اقتصادی فراهم خواهد کرد.
ابلاغیه شما 4 ماه دیرتر به دست ما رسید!!!
نماد برتر - گمرک ایران می گوید وزارتخانه صمت مصوبه مربوطه را برای بار اول حدود چهارماه بعد از تصویب به گمرک ابلاغ کرده است، در حالی که می توانست مانند مصوبه اخذ عوارض صادرات مرغ در همان زمان و بلافاصله برای اجرا ابلاغ کند.
مجلس و سهامدارن «شپلی» مقابل هم!
نماد برتر - نامه نگاری نمایندگان مجلس به وزیر صمت و هسدار ایشان در مورد کارخانه پلی اکریل ایران خبر ساز شد.
توضیحات "شپلی" درباره دستور فروش محصولات و مکاتبه با انجمن نساجی
نماد برتر- پلی اکریل از دستور رییس هیات حمایت از صنایع وزارت صنعت به مدیران کارخانه مبنی بر فروش محصولات به سه روش و مکاتبه با انجمن نساجی خبر داد.
سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت ۲ برابر شد/ آلمان‌ها صدرنشین شدند
نماد برتر- در ۱۱ ماهه پارسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال قبلش ۱۱۳ درصد افزایش داشته و آلمان، چین، کانادا، اتریش و ترکیه بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را در کشور انجام داده‌اند.
گرانی کم بود، محدودیت واردات هم اضافه شد!
نماد برتر- عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از اضافه شدن سه مشکل جدید در زمینه تامین مواد اولیه تولید پوشاک خبر داده که از جمله آن محدودیت واردات مواد اولیه‌ای است که تولید داخل آن به اندازه نیاز نیست.
صادرات مداد و دفتر مشق آزاد شد
نماد برتر - صادرات مداد و دفترچه مشق که از میانه سال ۱۳۹۷ ممنوع شده بود، در پی شیوع ویروس کرونا، مصرف نشدن این محصولات در داخل و دپو شدن در انبارها، آزاد شد.
سرمایه گذاری خارجی با کاهش ۱۰ درصدی به ۴.۳ میلیارد دلار رسید
نماد برتر- طبق آمار وزارت صنعت، حجم سرمایه گذاری خارجی بخش صنعت، معدن و تجارت در ۱۱ ماهه گذشته با کاهش ۱۰ درصدی به ۴.۳ میلیارد دلار رسید .
انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد کنسرسیوم صادرات به اوراسیا
نماد برتر - تفاهم‌نامه ایجاد کنسرسیوم صادرات به اوراسیا در مراسمی که در شهرک صنعتی قرچک انجام شد به امضا رسید که براساس آن برنامه‌ریزی برای صادرات به کشورهای اوراسیا در دستور کار تولیدکنندگان صنعتی قرار می‌گیرد و با توجه به آزادشدن تعرفه صادراتی به اوراسیا در 1401 این تفاهم‌نامه زمینه تحقق این هدفگذاری را فراهم خواهد کرد.
تخصیص سهمیه ورق موردنیاز خودروسازان
نماد برتر - رئیس سازمان گسترش و نوسازی معادن (ایدرو) در نامه‌ای خطاب به مدیران دو خودروساز بزرگ کشور، از تمدید تخصیص سهمیه ورق موردنیاز آن‌ها، یک دوره و تا پایان فروردین ماه سال آینده خبر داد و آن‌ها را ملزم به دریافت کد بورسی و ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب کرد.
سهم بازار ایران خودرو رشد کرد
نماد برتر - گروه صنعتی ایران‌خودرو در ۱۱ ماهه امسال، با تولید ۴۵۹ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودرو سواری، موفق به افزایش سهم هشت درصدی از کل بازار سواری کشور شده که علاوه بر اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را رقم زده، بیش از ۵۵ درصد از سهم بازار کل کشور در بخش سواری و سنگین را نصیب خود کرد.
موافقت ذوب آهن با عرضه سنگ آهن در بورس کالا + چشم انداز بازار سهام
نماد برتر- مدیرعامل ذوب آهن از موافقت با عرضه سنگ آهن در بورس کالا خبر داد و گفت: قیمت های فعلی سهام بسیاری از شرکت ها انصاف نبوده که این موضوع به معنای ارزندگی سهام آنها و نزدیک بودن بهبود شرایط است.
خصوصی سازی اشتباه دو صنعت مهم بورس و چالش های فولاد و معادن
نماد برتر- یکی از مدیران ایمیدرو با انتقاد از خصوصی سازی اشتباه دو صنعت مهم بورس و اقداماتی که منجر به گسست زنجیره فولاد و معادن شده ، چالش های را اعلام و خواهان شفافیت در قیمت گذاری ها شد.
شرط افزایش تولید ۵۰ درصدی ایران خودرو و ساپیا و آخرین رقم طلب قطعه سازان
نماد برتر- رییس انجمن نیرو محرکه و قطعه‌سازان با اشاره به طلب ۴۰ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان، شرط تحقق افزایش ۵۰ درصدی تولید ایران خودرو و ساپیا را تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی اعلام کرد.
رضایت معاون وزیر صنعت از عملکرد فولاد مبارکه در تولید ورق و عرضه در بورس
نماد برتر- معاون وزیر صنعت با ابراز رضایت از عملکرد فولاد مبارکه در تولید ورق گفت: این شرکت عرضه بسیار مناسبی در بورس کالا نسبت به دیگر شرکت‌های نوردکار دارد.